Fakty. Minister Infrastruktury w dniu 29 maja 2024 roku wysyła do Organizacji pismo w sprawie obecności kierowcy na kategoriach motocyklowych. Nie ma w tym piśmie słowa o paragrafie 13 Rozporządzenie w sprawie egzaminowania na prawo jazdy.
Jednocześnie wysyła inne pismo do dyrektorów ośrodków egzaminowania z prośbą o ocenę funkcjonowania paragrafu 13.
Czego się spodziewamy?
43 pism z których będzie wynikało, że należy zlikwidować paragraf 13 czyli ograniczenia w kwestii planowania ilości egzaminów na jednego egzaminatora w ciągu dnia pracy.
Nasze zdanie jest takie. Plan jest taki. Zostawimy kierowcę ale uwolnimy liczbę egzaminów planowanych na egzaminatora w ciągu dnia pracy.
To będzie powrót do czasów gdy kasa rządziła w ośrodkach egzaminowania.
Najciekawsze będą analizy wydajności, produktywności, identyfikacji przyczyn przestojów. Jak w ogóle można mówić o produktywności, wydajności w tak ważnej sprawie jak przeprowadzanie egzaminów na prawo jazdy. A potem załamujemy ręce z powodu ilości ofiar śmiertelnych wypadków drogowych, wypadków i kolizji.
Czy leci z nami pilot?